Mahangu Plane deine nächste Reise gemeinsam mit Freunden und verwalte Reisedokumente. Erstelle kostenlosen Reiseblog und lade Fotos und Videos hoch. Fasse die Höhepunkte deiner Reise in einem Film zusammen. Einfachheit die besticht, absolute Privatsphäre und keine Limiten für Fotos oder Videos.

Trip 2012-06 Denemarken met Hymer B624sl 2012-06 Denemarken met Hymer B624sl 07.06.2012 - 07.06.2012   Written by: markflo Start of travels: Jun 07, 2012 End of travels: Jun 21... Mark Florin (BE)
Belgien Dänemark Deutschland

End of travels:
Jun 21, 2012

There are 15 entries in this blog
Dag 1 : met Hymer B625sl van Ternat naar Borken
Ternat, Belgium on Jun 7, 2012 13 pictures 0 comments
Dag 2 : Van Borken naar Papenburg
Borken, Germany on Jun 8, 2012 23 pictures 0 comments
Dag 3 : van Papensburg naar Oldenburg
Oldenburg, Germany on Jun 9, 2012 6 pictures 0 comments
Dag 4 : Bremen
Bremen, Germany on Jun 10, 2012 28 pictures 0 comments
Dag 5 : van Bremen naar Leck
Leck, Germany on Jun 11, 2012 6 pictures 0 comments
Dag 6 : Naar Ribe -Denemarken
Ribe, Denmark on Jun 12, 2012 23 pictures 0 comments
Dag 7 : van Ribe naar Idum of Idom
Idum, Denmark on Jun 13, 2012 14 pictures 0 comments
Dag 8 : naar Flauenskjold
Flauenskjold, Denmark on Jun 14, 2012 20 pictures 0 comments
Dag 9 : via Grenen naar Skorping
Grenen, Denmark on Jun 15, 2012 7 pictures 0 comments
Dag 10 : van Grenen naar Ryomgaard
Ryomgaard, Denmark on Jun 16, 2012 18 pictures 0 comments
Dag 11 : van Ryomgaard naar Nørre Åby
Nørre Åby, Denmark on Jun 17, 2012 23 pictures 0 comments
Dag 12 : van Nørre Åby naar Täsinge
Lundby, Denmark on Jun 18, 2012 15 pictures 0 comments
Dag 13 naar Budelsdorf
Budelsdorf, Germany on Jun 19, 2012 6 pictures 0 comments
Dag 14 : Naar Schneverdinge
Schneverdinge, Germany on Jun 20, 2012 22 pictures 0 comments
Dag 15 : tis weer voorbij
Ternat, Belgium on Jun 21, 2012 1 picture 0 comments

Means of Transport
Bus / Truck
  • 07Jun 2012

1 Dag 1 ( Borken : donderdag 7 juni 2012) 07.06.2012 Belgien —

Ternat, Belgien

Beschreibung

Ternat, Flemish Brabant, Belgium
    Thursday, June 7, 2012
    Rond 10 uur vertrokken om zo de files te vermijden.
    Het is droog en ziet er beter uit dan verwacht.
    We rijden via Leuven en besloten om in Houthalen naar de hengelhoeve en de kelchterhoeve te gaan omdat er in de promobil campergids staat dat er een uitstekende camperstaanplaats is in de nabijheid van de abdijhoeve kelchterhoeve.
    Het is hier ongelooflijk rustig met veel wandel- en fietspaden. De zon schijnt en het is warm.
    Eerst deden we een wandeling waarna we op het terras van de abdijhoeve waterkerssoep, eend en een ijsje aten (36euro)
    Daarna zijn we gaan fietsen . Het is wel de moeite waard om eens terug te komen en te blijven overnachten maar deze keer zijn we rond 15 uur toch maar verder gereden naar Borken. Ook hier bleek er volgens promobil een mooie en gratis staanplaats te zijn voor motorhomes.
    De staanplaats is in het groen bij een groot sportcomplex. Er staan nog 4 motorhomes.
    Er is toilet en voor 2 euro kunnen we anderhalf uur gaan zwemmen. Zo rond 20 uur wilden we nog een wandeling maken maar die is uitgeregend.

• 08Jun 2012

2 Dag 2 ( Borken -Papenburg : vrijdag 8 juni 2012) 08.06.2012 Deutschland —

Papenburg, Deutschland

Beschreibung

Borken, North Rhine-Westphalia, Germany
    Friday, June 8, 2012
    Vandaag is het droog en er staat een zonnetje.
    Rond 10 uur vertrekken we richting Leer.
    Leer is een klein stadje aan de Leda rivier. we vonden een goede staanplaats op de "grosse Bleiche" dit is een grote parking bij het stadscentrum waar speciaal voor motorhomes plaatsen voorzien zijn met een automaat voor water en electriciteit .
    Deze middag gingen we chinees eten.
    Rond 5 uur kwam er een fameuse donderbui maar een half uur later was ze reeds voorbij en trokken we naar Papenburg op zo een 20km van Leer.
    Papenburg is wel de moeite waard. De camper/parkingplaats is immens en vlak bij het stadscentrum gelegen in de Radhausstrasse bij het rode kruis.Er zijn geen voorzieningen maar ge staat er midden in het groen.Het stadje zelf doet aan Delft denken met zijn vele bruggetjes over het kanaal dat de stad doorkruist.
    Op dit moment is het feest met tal van groepen die aan country en linedancing doen. Overal zijn er orkestjes , dansgroepjes en allerhande stalletjes.
    Het was een fijne dag

• 09Jun 2012

3 Dag 3 (Oldenburg : Zaterdag 9 juni 2012) 09.06.2012 Deutschland —

Oldenburg, Deutschland

Beschreibung

Oldenburg, Lower Saxony, Germany
    Saturday, June 9, 2012
    Het is grijs en amper 14° en daarbij staat er nog een strakke wind en is de gevoelstemperatuur nog een stukske lager.
    We hadden graag de "Meyer Werf" bezocht waar ze de grote cruise schepen bouwen maar alles was reeds volgeboekt en ook voor morgen. Dat zal dan maar voor een volgende keer zijn.
    Langs het kanaal was er nu een rommelmarkt en allerhande activiteirten. hier zijn we dus een beetje blijven hangen en dan gingen we naar de "Alte Werf". Daar is het toeristisch bureau en een museum "De Zeitspeicher" waar we alle uitleg over Papenburg , de werf en de testbaan voor nieuwe automodellen vonden. (Dit was wel zijn 3 euro ingang waard)
    In het restaurant Hillinger hebben we lekkere vis gegeten waarna we besloten naar Bremen te rijden. In de gps gaven we de kortste weg in zodat we langs kleine dorpjes in Oldenburg belandden waar we een camperplatz hadden langs het kanaal. Hier moesten we 2 euro in een gleuf van een soort postbus steken in een briefje met onze nummerplaat. We stonden er met een 5-tal en het was er heel rustig. Wij zijn de stad te voet gaan verkennen. het is vooral een fiets- en winkelstad. Het is er groen, ruim en heel ordelijk.

• 10Jun 2012

4 Dag 4 ( Bremen : zondag 10 juni 2012) 10.06.2012 Deutschland —

Altstadt, Bremen, Deutschland

Beschreibung

Bremen, Bremen, Germany
    Sunday, June 10, 2012
    De zon schijnt en het is een stuk warmer en ook minder wind.
    We verlaten onze rustige standplaats langs het kanaal en rijden naar Bremen .De camperstelplatz "kuhhirten" is een ruime staanplaats onder de bomen in de nabijheid van het stadscentrum. Het is er wel betalend (13euro) maar we zitten dan ook op amper 1km van het centrum .
    Naast de camping vertrekt er een pad langs volkstuintjes naar de Wilhelmsbrücke.
    Ondertussen is het al middag geworden en zijn we eerst naar de Schlachte gewandeld. Dit is een promenade langs de Weser met allemaal restaurantjes en bierstuben . In de week moet het hier heel druk zijn maar nu (zondag en alle winkels dicht in de binnenstad ) viel het best mee. Wij vonden het niet zo speciaal maar aangezien het aan de binnenstad grenst moet het er in de week wel druk zijn.
    We zijn hier penne gaan eten met champignons, een slaatje en varkensvlees (23euro met bier inbegr) Het deed ons een beetje denken aan de lagensalade ven Ida
    Hierna gingen we naar de marktplatz waar heel veel toeristen liepen.De marktplatz is een mengelmoes van stijlen maar kan niet tippen aan onze Brusselse grote markt. Ook de Dom vonden wij vrij kaal. Er stond hier ook een tent waar we de duitse wijnen konden proeven. Ik had een Franken en Eliane een Burgundy, de Franken was wel de lekkerste.
    Van hier gingen we naar het "Schnoor" .Dit is een oude wijk met allemaal kleine huisjes en boetiekjes in heel smalle straatjes.
    Er is hier ook een buurt met heel speciale architectuur uit de jaren 20-30 van de architect Rosalius.
    Toch hadden we ons Bremen impressionanter voorgesteld.
    Na het eten van een lekker aardbeienijsje ( mocht wel lekker zijn aan 5 euro per bolleke) in de Schnoor zijn we maar naar onze luxe camper gewandeld waar we ondertussen de wifi code kregen en zo konden we eindelijk onze mails binnehalen en contact opnemen met het thuisfront.

• 11Jun 2012

5 Dag 5 ( Leck :maandag 11juni 2012)5 11.06.2012 Deutschland —

Leck, Deutschland

Beschreibung

Leck, Schleswig-Holstein, Germany
    Monday, June 11, 2012
    Goed geslapen en wakker met een zonnetje
    Nu eerst water bijvullen ,wc-casette ledigen , vuil water weg enz.
    en dan vertrekken wij richting Denemarken.
    Bij het buitenrijden van Bremen zag ik een Fiat garage en heb ik er dan maar gebruik van gemaakt om een "umwelt sticker" te bekomen . In verschillende steden van Duitsland heeft men zo een sticker nodig om binnen te mogen en vanuit Belgie is dat een vrij ingewikkelde en duurdere zaak en hier duurde het amper enige minuten en de groene klever hing aan de voorruit en kost amper 5 euro.
    Dan richting Hamburg, via een drukke autoweg, en aansluitend richting Flensburg. Onderweg hebben we kleinere wegen genomen en ondertussen nog wat inkopen gedaan.
    We wilden naar de noordzeekust gaan maar dat was geen sinecure en hier hebben we dan ook veel tijd verloren.
    In Töning zijn we gaan wandelen . Dit is een leuk dorpje met een historische haven . Na een ijsje zijn we dan maar verder gereden naar Achtrup waar er volgens onze staanplaatsengids een goede plaats was bij een bierstube. De bierstube was echter dicht en ook buiten was er geen kat te bespeuren en dus zijn we maar verder getrokken tot Leck waar we een rustige plaats vonden en wij op aanraden van een plaatselijke vrouw een frituurachtig restaurant vonden waar we heel lekker gegeten hebben . Tijdens deze route hebben we wel gemerkt dat het bij de duitsers wel doorgedrongen is dat de zonnepanelen functioneren.

• 12Jun 2012

6 Dag 6 ( Ribe : dinsdag 12 juni 2012) 12.06.2012 Dänemark —

Ribe, Dänemark

Beschreibung

Ribe, Jutland, Denmark
    Tuesday, June 12, 2012
    Het was weer zonnig en vrij snel waren we in Tönder, een mooi oud stadje dat in stijl en architectuur reeds heel wat verschilt met de Duitse. Dit stadje was wel de moeite om even in rond te lopen.
    Van hier reden we naar RÖmÖ, een waddeneiland dat via een dijk te bereiken is . Hier op het eiland, dat met die dijk weliswaar vast verbonden is met het vaste land zijn er enorme stranden waar men gewoon met de auto kan en mag op rijden. Het was er wel winderig maar met de beschutting van de motorhome was het er goed zitten in de zon .Later hebben we ons een privé duinpan uitgezocht waar we een dutje deden.
    Na ons strandrijden hoofdstuk zijn we nog een wandeling van ong 3km gaan doen in de heide . de wandeling is helemaal bewegwijzerd en in het begin kun je een gratis plannetje nemen.
    Zo rond 5uur zijn we dan maar naar onze gratis staanplaats in Ribe getrokken.
    Op onze wandeling in Ribe zagen we tientallen mensen in kleine groepjes lopen en bij navraag hoorden we dat het vandaag open tuindag was. Dus ... wij mee met een groepje en zo kwamen we langs verschillende pareltjes van tuinen waar de riviertjes in geintegreerd waren, zelfs met sluizen voor de terugkerende zalmen. We kwamen ook voorbij een treffen van oldtimers met onder andere een corvette stingray zoals deze die wij hadden. Op aanraden van die corvette eigenaar zijn we dan gaan eten bij Pinocchio; we hebben daar een steak gegeten die inderdaad uistekend was.Voor Denemarken viel de prijs ook nog mee : 45 euro en de wijn aan 4,80/glas.
    Hier slapen we op parking Syd waar toiletten zijn en men ook fris water kan tanken en vuil water kan lozen.
    Om 23uur is het hier nog klaarlichte dag en bij onze terugkomst aan de motorhome hadden we reeds het gezelschap van een 15tal collega's motoristen .

Prijs Diesel : 11,14 Kr (100Kr=13 euro)

• 13Jun 2012

7 Dag 8 ( Idum : woensdag 13 juni 2012) 13.06.2012 Dänemark —

Idom, Dänemark

Beschreibung

Idum, Central Jutland, Denmark
    Wednesday, June 13, 2012
    Vandaag reden we van Ribe via Esbjerg langs de kust naar het noorden.
    Esbjerg is nogal een industriestad met een grote haven en een kleine oude kern met vooral winkelstraten. Eigenlijk niet het bezoeken waard.
    In de winkelstraat vonden we een apple store en normaal kan men overal ter wereld in- of in de omgeving van de winkel op internet via wifi maar hier moesten we het speciaal vragen en werd het als een gunst toegestaan .( In heel Denemarken was het niet zo eenvoudig om free wifi te vinden)
    We hebben hier dan snel enige mailtjes beantwoord en iets verder vond Eliane haar comfortabele kamelenschoenen :-) aan een prachtprijsje (en dit in het dure Denemarken). Ik kon het ook niet laten een foto te nemen van de luxe waterplaats voor de heren. Zeker om te benadrukken dat er in gans Denemarken goed rekening gehouden wordt met deze hoge nood voor zowel de man als de vrouw (nog nergens zagen we zo verzorgde toiletten)
    Van hier reden we verder noordwaarts via de westkust langs Hvidesande . Op het kaartje kan je zien dat we hier midden in de zee zitten en dat voel je ook want er staat hier een felle wind en de strandcentra liggen er vrij verlaten bij .
    Tijdens de middag waren we in Esbjerg bij een chinees gaan eten (buffet all you can eat aan 155 kr drank inbegr.)
    s'Avonds hadden we een mooie parking gevonden in een klein dorpje Idum . Hier zijn we dan ook blijven slapen. In Denemarken mag je met je motorhome op elke parking, waar een P (van parking) staat en er verder geen beperkingen bij staan, één nacht overnachten als er maar niet gekampeerd wordt . ( dus echt parkeren en geen tafel of stoelen buiten)

• 14Jun 2012

8 Dag 7 ( Flauenskjold : donderdag 14 juni 2012) 14.06.2012 Dänemark —

Flauenskjold, Dänemark

Beschreibung

Flauenskjold, North Denmark, Denmark
    Thursday, June 14, 2012
    Goed geslapen op onze parking . Het was er heel rustig.
    Toen we vertrokken was het grijs maar na een uurtje kwam de zon er door.
    We reden via Holstebro, Skive en Nykobing waar we een wandeling maakten. Het is een vissersdorpje waar niet te veel te beleven is.
    Daarna reden we verder via Thisted naar Skarreklit . We zitten hier boven op een klif met een heel speciaal licht en een zeer hoge luminositeit. De wind is hier ongelooflijk sterk en we worden bijna weggeblazen.
    Wij stapten naar beneden langs mooie duinen met veel bloemen.
    Van hier reden we naar Blokhus van waar je op het strand tot Lokkum rijd (16km). Het is een hele ervaring om op het strand te rijden maar na enkele km schokken en beven heb je het wel gezien en in Saltum zijn we er er van weg gereden omdat er een staanplaats in onze gids stond in Flamensjold waar we electriciteit hadden (voor de haardroger).
    Toen we daar aankwamen was er geen kat, de wc's waren gesloten en het gras stond lang. Maar er was wel nog stroom en dus snel een douche en haar gedroogd en dan maar verder gereden want zo gezellig was het hier ook niet. In ons boek stond er nog een tweede maar dat scheen ook niet te kloppen. We hebben dan maar aangeklopt bij een boerderij waar het helemaal geen probleem was .Als dank hebben we een fles franse wijn cadeau gegeven waar ze heel tevreden mee waren.
    Hier maakten we onze spaghetti (die we in de diepvries meebrachten) klaar en daarna maakten we nog een wandeling in het nabijglegen bos.

• 15Jun 2012

9 Dag 9 (Grenen vrijdag 15 juni 2012) 15.06.2012 Dänemark —

Skagen, Dänemark

Beschreibung

Grenen, North Denmark, Denmark
    Friday, June 15, 2012
    De zon schijnt en er is een stuk minder wind en veel warmer.We vertrokken naar Skagen en reden meteen door naar Grenen.
    Grenen is het uiterste Noorden van Denemarken . Het is hier dat de Noordzee en de Oostzee met elkaar in botsing komen. Dit is wel de moeite waard om te zien, het lijkt een enorme wastrommel.
    Van de parking tot het uiterste puntje is het heen en terug ongeveer een uurtje stappen en het is zeker de moeite om het te doen en de beide zeeën langs links en rechts te zien.Er lagen ook een paar zeehonden te zonnen op een stuk bunker. Als je de wandeling wil ontwijken kan je met een tractor en aanhanger ook ter plaatse geraken.
    Daarna zijn we naar Skagen centrum gaan wandelen. Dit is een typisch stadje met gele huizen. Er staat hier een vuurtoren met een korf waar vuur in gemaakt werd met een systeem die naar beneden kan gedraaid worden om aan te steken.
    Hier in Skagen hebben we een Deens beertje gekocht voor de collectie (wij vonden geen popje)
    In het haventje zijn we gaan eten . Er zijn hier veel restaurantjes met terrasje en overal liggen dekentjes om je te verwarmen. Eliane nam zeebaars en ik een paar sardientjes en 2 worstjes . Dit kostte ons 265 kr (ong 35 euro) wat verschrikkelijk duur is voor zo een hapje zonder bediening.
    In de namiddag vertrokken we via Sindbal , Aalborg en Skorping .
    Ondertussen zochten we een plaats om te overnachten en in Skorping vroegen we een vrouw of ze ergens een mooi plaatske wist en zij stelde voor dat we in haar tuin mochten staan . De oprit was echter te smal voor onze Hymer en dus reden we verder waar we om de hoek een pracht van een parking vonden waar we heel rustig stonden.Van die vrouw, Marie, kregen we nog een kaartje waar ze ons een mooie wandeling op aanduidde.

• 16Jun 2012

10 Dag 10 (Ryomgaard, : zaterdag 16 juni 2012) 16.06.2012 Dänemark —

Ryomgård, Dänemark

Beschreibung

Ryomgaard, Central Jutland, Denmark
    Saturday, June 16, 2012
    Het weer vandaag is wolkje, zonnetje maar toch vrij warm.
    We reden naar Rebild waar de wandelingen beginnen naar Rebild Bakker . bakker = heuvel. Hier liggen de hoogste heuvels van Denemarken met mooie wandelingen in een nationaal park.
    Dit is Himmerland : bossen, heuvels, heide en meren.Wij zijn een uurtje gaan wandelen en dan inkopen gaan doen in Skörping want deze middag gaan we BBQ-en. We vonden een mooi plaatsje lekker in het zonnetje. Gelukkig waren we ongeveer klaar toen er een zwarte donderwolk ons de boel deed opruimen maar een half uurtje later kregen we weer zon.
    Van hier zijn we naar Mariager fjord gereden , dit is een mooie fjord met een oud middeleeuws dorpje maar vrij doods want het is zaterdag en dan is alles gesloten.
    Daarna naar Randers, een vrij grote stad, maar ook hier was het zaterdag.. Enkele middeleeuwse gebouwen staan naast die lelijke uit de jaren '60 en dus niet om over naar huis te schrijven.
    We besloten dan maar om naar het schiereiland Mols te trekken richting Ebeltoft (hoofdstad).
    Onderweg heb ik nog maar eens mijn charmes boven gehaald en zo mochten we terug bij een boerderij gaan staan. de boerderijen zien er hier als echte kastelen uit en zijn heel goed verzorgd.
    we staan hier in een klein dorpje Ryomgaard.
    na het eten maakten we nog een fietstocht. Het was nog zalig weertje en het blijft hier licht tot ongeveer middernacht.

• 17Jun 2012

11 Dag 11 (Nørre Åby: zondag 17 juni 2012) 17.06.2012 Dänemark —

Nørre Aaby, Dänemark

Beschreibung

Nørre Åby, South Denmark, Denmark
    Sunday, June 17, 2012
    We hebben terug prima geslapen . Deze morgen waren er wat wolkjes en zonnetje maar stilaan wordt het grijzer en komt er meer wind.
    Naar Ibeltoft gereden maar ondertussen is het echt beginnen regenen en dan gaat alles er een beetje anders uitzien. Er is hier wel een oud centrum, maar nu is alles een beetje desolaat.
    Dus zijn we maar doorgereden naar Aarhus; Het is terug droog en wij zijn de stad gaan bezoeken. de afstanden zijn er wel groter dan we dachten. Wij stapten naar "Gamle By" dat is een soort bokrijk. Wij zijn echter niet binnengegaan wegens gebrek aan tijd . We zullen het eens op internet bekijken ;-)
    Dan naar "Aros" het kunst en cultuur centrum. Moderne archtectuur met een opvallende , gekleurde voetgangersgallerij op het dak
    (zie ook : https://www.youtube.com/watch?v=WSpV0N98Hds)
    Dan naar het Radhus (ook een raar model), Dom en Theater. In de week moet het hier ontzettend druk zijn . Het is een studenten stad en overal staan fietsen gestald.
    Moe van het stappen vertrekken we naar Fyn in Aaby (Norre Aaby) waar we een slaapplaats vonden bij de kerk en begraafplaats .
    Goed om weten is: bij de meeste begraafplaatsen , die tenandere bijzonder goed onderhouden worden, is er meestal een gebouwtje met toilet met warm en koud water. Dus wel practisch.

• 18Jun 2012

12 Dag 12 (Lundby : maandag 18 juni 2012) 18.06.2012 Dänemark —

Lundby, Dänemark

Beschreibung

Lundby, Zealand, Denmark
    Monday, June 18, 2012
    Wat hebben we hier weer rustig geslapen , maar om 8 uur begonnen de klokken te luiden. Dus , tijd om op te staan.
    We reden langs kleine wegjes en maakten kennis met Funen .Funen is een eiland in Denemarken. Het is na Seeland het grootste eiland van het land. Het wordt door de Grote Belt gescheiden van Seeland en door de Kleine Belt van Jutland.
    Er staat een mooie zon en er is een mooi licht. Wij rijden langs veel groen en mooie tuinen in een heuvelachtig landschap met idylische plaatsjes.
    We rijden via Tommerup, Broby richting Espe. hier staat het "kasteel Egeskof" .Ingangprijs is 198 kr ,ong.27 euro p/p. Dit vinden we toch te duur en na het langs de buitenkant te hebben bekeken vertrokken we naar Langeland. Dit is een langerekt eiland die we via 2 bruggen bereiken langs het eiland Täsinge .
    We maakten een wandeling door Rudkobing wat een leuk stadje is waar de tijd is blijven stil staan.
    Dan zijn we weer een beetje noordwaarts gereden langs kleine weggetjes en dorpjes.
    Hele mooie weg tot Tranekaer waar een slot staat. Het park kan bezichtigd worden maar het slot zelf niet.
    Vandaar zijn we naar Täsinge gegaan naar het "kasteel Valdemars". Dit is een mooi kasteel (eigenlijk geen kasteel maar een soort buitenverblijf voor Valdemar, zoon van de koning Christiaan IV 1756) Er zijn nog volop restauratiewerken aan de gang .
    We vonden het zo een mooie plaats dat we besloten om hier te blijven overnachten op een verscholen stukje parking. Eigenlijk een busparking met toilet, maar aangezien de opening morgen pas om 10 uur is wagen wij het er op om hier te blijven staan.
    We maakten onze meegebrachte eend (reeds dood en in een blik geconfijt natuurlijk) klaar met sla en aardappelen . eigenlijk beter dan wat je hier kan kopen en een stuk goedkoper want het leven in Denemarken is wel een stuk duurder dan bij ons.

• 19Jun 2012

13 Dag 13 (Budelsdorf, : dinsdag 19 juni 2012) 19.06.2012 Deutschland —

Büdelsdorf, Deutschland

Beschreibung

Budelsdorf, Schleswig-Holstein, Germany
    Tuesday, June 19, 2012
    Deze morgen werden we om 7u30 gewekt door het geluid van de restauratiewerken aan het kasteel.
    Rond 8u30 zijn we vertrokken richting Assens. Het was weer een beetje grijs maar in de loop van de voormiddag kwam de zon er terug door.
    Aangezien er niets in ons boek stond over Assens waren we toch aangenaam verrast. Het is een stadje waar de tijd is blijven stilstaan maar dat toch leeft. Het moet vroeger een grote bloei gekend hebben dank zij de handel in hout en tabak. Er zijn nog heel mooie huizen met binnentuinen ( waar nu winkeltjes in zijn) en grote pakhuizen. Er zijn ook nog veel kleine werkmanswoningen die vrij intact gebleven zijn. Ook de kerk is goed verzorgd en de zitbanken zijn zelfs verwarmd in de winter met radiatoren onder de banken.
    Alles is hier goed onderhouden en ook de infrastructuur is Ok met veel parkings en gratis toiletten.
    Rond de middag zijn we naar een plaatsje aan de Oostzee gereden . We stonden er alleen.
    De Oostzee kust is trouwens niet te vergelijken met onze Noordzeekust. Hier is weinig of geen zandstrand maar wel kiezel, keien en enige begroeiing.
    Dan zijn we doorgereden naar Duitsland via secundaire wegen want we wilden toch nog wat genieten van het Deense landschap dat nog authentiek gebleven is.
    We zijn blijven slapen op een parking van het openbaar zwembad van Büdelsdorf (Rendsburg) die in onze gids stond en inderdaad als het zwembad dicht was om 20 uur was het hier heel rustig.

• 20Jun 2012

14 Dag 14 (Schneverdinge: woensdag 20 juni 2012) 20.06.2012 Deutschland —

Innenstadt, Lübeck, Deutschland

Beschreibung

Schneverdinge, Lower Saxony, Germany
    Wednesday, June 20, 2012
    Opgestaan met wolkje zonnetje.
    Na het ontbijt vertrokken naar Plön. Plön is een oud stadje met een groot slot , gelegen in het merengebied en een uitstekende plaats om te wandelen.
    Na het bekijken van het Plônerschloss zijn we verder gereden naar Lübbeck.
    Hier zijn er gigantische parkings bij de stad en voor 6 euro mag je hier 24 uur op een parking speciaal voor motorhomes staan.(39 plaatsen)
    Van de parking is het amper 500m van het centrum. De brug over en een mooie wandeling langs het water.Het is een mooie oude stad, maar na de bombardementen is het een heel stuk vernieuwd en dit in een mengelmoes van stijlen. dus, alhoewel het een hanzestad is kan die zeker niet tippen aan bv Brugge.
    Na een serieuse wandeling door de stad zijn we naar Schneverdingen (voorbij Hensburg) gereden bij de Lüneburgerheide. In onze gids stonden er een paar staanplaatsen aangegeven bij sportvelden en eentje bij het hallenbad. Wij kozen het laatste en zijn daar in de buurt bij een Italiaan een pizza gaan eten samen met een 1/2 literke wijn en een cappucino.

• 21Jun 2012

15 Dag 15 (Ternat donderdag 21 juni 2012) 21.06.2012 Belgien —

Ternat, Belgien

Beschreibung

Ternat, Flemish Brabant, Belgium
    Thursday, June 21, 2012
    We hebben terug heel rustig geslapen.
    Het zonnetje schijnt en het is lekker warm.
    Vandaag trekken we naar huis en de reis Denemarken zit er op. We nemen de autostrade richting Bremen maar die is zo druk dat we er in Bremen genoeg van hebben en dus nemen we maar de gewone wegen via Löning, Lingen en daarna terug de autostrade op en weer gewone wegen Via Venlo en Maaseik en zo terug de A-weg tot thuis
    rond Zaventem brak er nog een onweer los met als gevolg dat er een serieuse file op de ring stond
    Rond 7u30 waren we thuis
    Hier was alles OK .Greta had zelfs het gras afgereden
    Dit was toch wel een vermoeiende dag en we hadden die beter over 2 dagen gespreid.